خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 09:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
گلرو:

اجلاس تهران موجب تحرک جدی در حوزه پارلمانی برای دفاع از آرمان فلسطین شد

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: حضور روئسای مجالس در اجلاس تهران طی هفته گذشته باعث شد یک تحرک جدی در حوزه پارلمانی برای دفاع از آرمان فلسطین ایجاد شود.

عباس گلرو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در خصوص اهمیت دیپلماسی پارلمانی در تشدید فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات در غزه و با اشاره به برگزاری پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) به ابتکار مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از موضوعات اساسی و اصلی جهان اسلامی و منطقه مساله فلسطین است و مجلس شورای اسلامی پس از ماه ها رایزنی و در اوج تشدید فشارها بر مردم غزه به این موضوع پرداخت.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین افزود:مساله فلسطین یک مساله و اولویت مهم برای مجلس شورای اسلامی در مجامع جهانی و منطقه‌ای است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را همواره در سطح دنیا پیگیری می‌کنند و چند ماه پیش نیز در اجلاس بین المجالس جهانی هیات اعزامی کشورمان تلاش کرد تا تجاوز به غزه را به عنوان یک نگرانی جهانی مطرح کند.

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین تصریح کرد: ایران در اجلاس آنگولا در تدوین پیش نویس یک بیانیه مهم و اضطراری پیش قدم شد و این امر موجب شد مساله فلسطین در سطح پارلمان‌های دنیا به دغدغه اصلی تبدیل شود. پارلمان‌ها چه در چارچوب گروه های دوستی و چه در چارچوب مجامع پارلمانی محل و ظرفیتی برای پیگیری حقوق ملت فلسطین هستند.

وی خاطرنشان کرد: حضور روئسای مجالس در اجلاس تهران طی هفته گذشته نیز باعث شد یک تحرک جدی در حوزه پارلمانی برای دفاع از آرمان فلسطین ایجاد شود. /

پایان پیام

  • کد خبر : 374507
فاطمه رضایی
خبرنگار

فاطمه رضایی

آخرین اخبار